در طی چند سال گذشته دستگاه‌های ردیاب خودرو که بر اساس سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) کار می‌کنند، به دلیل پیشرفت تکنولوژی و مقرون به صرفه‌تر شدن، محبوبیت زیادی بین شرکت‌های حمل و نقل و خودروهای شخصی پیدا کرده‌اند.


دستگاه‌های ردیاب به طور کلی با بهره‌گیری از سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی، قادراند موقعیت، زمان، سرعت و اطلاعات مفید دیگری راجع به خودرو فراهم کنند. این اطلاعات سپس به صاحب خودرو یا صاحب شرکت منتقل می‌شود و بر روی کامپیوتر، تبلت و تلفن‌های هوشمند به سادگی قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین نظارت بر روی تعداد زیادی خودرو برای صاحبان ناوگان حمل و نقل و یا بررسی عملکرد کلی خودروی شخصی برای صاحب آن در هر موقعیت و هر زمان امکان پذیر خواهد بود.

استفاده از دستگاه ردیاب خودرو مزایای زیادی به همراه دارد، اما یکی از مزیت‌های اصلی آن کاهش هزینه‌های سوخت به کمک اطلاعاتی است که این دستگاه قادر است فراهم کند. طبق مطالعات Aberdeen Group که کار آنان تحقیق در مورد تاثیرات فناوری‌های جدید است، استفاده از دستگاه ردیاب خودرو به طور میانگین باعث کاهش 13 درصدی هزینه‌های سوخت می‌شود.

چهار روشی را که دستگاه ردیاب خودرو باعث کاهش هزینه‌های سوخت می‌شود در ادامه بخوانید:
1. کاهش سرعت خودرو

هر 30 کیلومتر بر ساعتی که بالاتر از سرعت مجاز برانید، باعث افزایش 23 درصدی مصرف سوخت خودرویتان می‌شود. یعنی به طور تقریبی در هر 4 کیلومتر، 1000 تومان به هزینه‌های سوخت شما اضافه خواهد شد که اگر این رقم را برای یک شرکت حمل و نقل با تعداد زیاد وسایل نقیله در نظر بگیریم، هزینه‌های چند میلیون تومانی به شرکت تحمیل خواهد شد.

دستگاه ردیاب میکرولینو برای هر خودرو به طور مجزا اطلاعات مربوط به سرعت و مصرف سوخت آن خودرو را فراهم می‌کند، درنتیجه نظارت بر روی تمام وسایل نقلیه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر آن، ردیاب میکرولینو در صورت بالاتر رفتن سرعت خودرو از حد مجاز به شما هشدار خواهد داد، بنابراین کنترل سرعت خودروهای تحت نظارت شما بسیار آسان خواهد بود.

2. کاهش زمان‌های توقف

هر ساعت توقف خودور با موتور روشن معادل 40 کیلومتر رانندگی است. برخلاف باور عمومی، روشن کردن دوباره‌ی موتور ماشین، چیزی معادل توقف 30 ثانیه‌ای خودور با موتور روشن سوخت مصرف می‌کند و تاثیر منفی بسیار اندکی بر روی قطعات خودور می‌گذارد.

به کمک ردیاب میکرولینو می‌توانید سرعت خودور و زمان‌های توقف آن را به دقت مشاهده و بررسی کنید و از زمان‌هایی که خودوری شخصیتان یا وسایل نقلیه‌ی تحت نظارت شما در حال توقف هستند، از اتلاف سوخت و هزینه‌های اضافی آن جلوگیری کنید.

3. بهبود مسیریابی


پیش از این درباره‌ی تفاوت‌های ردیاب و مسیریاب صحبت کرده‌ایم. از آن جا که دستگاه ردیاب موقعیت دقیق هر خودرو را بر روی نقشه نشان می‌دهد، کار اعزام وسایل نقلیه در شرکت‌های حمل و نقل به راحتی انجام خواهد شد. با آگاهی از موقعیت وسایل نقلیه‌ی شرکت می‌توان بهترین مسیر و زمان را برای اعزام واحدهای بعدی محاسبه کرد و تمام خودورها رو به صورتی بهینه مدیریت کرد.

ردیاب میکرولینو علاوه بر امکان ردیابی موقعیت خودرو، قابلیت مسیریابی و انتخاب بهترین مسیر را بر روی نقشه نیز دارد. به کمک این ویژگی هم صاحبان خودروهای شخصی و هم صاحبان ناوگان حمل و نقل می‌توانند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند و از صرف هزینه‌های اضافی سوخت جلوگیری کنند. علاوه بر آن، امکان نظارت بر روی رفتار رانندگان نیز وجود دارد و در صورتی که راننده‌ای به هر دلیل به مقصد دیگری برود و یا از مسیر دیگری به نقطه‌ی تعیین شده برسد می‌توان تمام اطلاعات مسیر و سرعت او را ذخیره کرد و برای پیگیری‌های آینده و بازخواست احتمالی از آن اطلاعات استفاده نمود.

4. نگهداری و تعمیر خودرو
خودروهایی که به طور منظم از نظر فنی معاینه می‌شوند و از آن‌ها نگهداری مناسبی صورت می‌گیرد به صورت بهینه‌تر کار می‌کنند و در نتیجه سوخت کم‌تری مصرف خواهند کرد. به کمک دستگاه ردیاب، می‌توانید مقدار کارکرد هر یک از وسایل نقلیه‌ی تحت نظارت خود را با جزییات بررسی کنید و برای انجام معاینات و تعمیرات به صورت منظم برنامه‌ریزی کنید. به این طریق از صرف هزینه‌های اضافی بابت مصرف بیش از حد سوخت به علت عدم کارکرد بهینه‌ی خودرو جلوگیری کنید.

تعمیرات به موقع و نگهداری از وسایل نقلیه از بروز حوادث غیرمنتظره نیز جلوگیری خواهد کرد. دستگاه ردیاب میکرولینو شما را در صورت بروز نقص فنی مطلع خواهد کرد و از این طریق می‌توانید به سرعت خودروهای تحت نظارت خود را مطلع کنید تا از بروز حادثه پیشگیری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *