سرویس رومینگ در اپراتورها

وقتی به خارج از کشور سفر می کنید شاید تصور کنید که استفاده از سیم کارت ایرانی تان غیر ممکن است. اما سرویس رومینگ در اپراتورها موجب می شود که بتوانید از سیم کارت داخلی تان در سفر خارجی نیز بهره ببرید. رومینگ امکانی است که وقتی شما از محدوده پوشش دهی یک اپراتور داخلی خارج شده و کشور دیگری می روید و در آن جا با استفاده از تجهیزات و آنتن های اپراتور خارجی از سیم کارت داخلی تان استفاده کنید.

سرویس رومینگ در اپراتورها به این صورت عمل می کند که وقتی شما در خارج از مناطق پوشش دهی اپراتورتان قرار دارید در صورتی که اپراتور شما با یک اپراتور خارجی قرارداد همکاری در زمینه رومینگ داشته باشد، می توانید با فعال سازی رومینگ تلفن همراه خود، از پوشش شبکه اپراتور خارجی استفاده کنید. پس لازمه برقراری رومینگ، داشتن قرارداد اپراتور شما و اپراتور خارجی است. البته استفاده از پوشش شبکه اپراتور های داخلی هم امکان پذیر است که به آن رومینگ ملی گفته می شود.

از آنجا که درصورت برقرار بودن ارتباط اینترنت دستگاه ردیاب، هیچ مشکلی برای استفاده ردیاب در خارج از کشور نخواهید داشت می توانید با فعال کردن سرویس رومینگ سیمکارت روی دستگاه از آن در خارج از کشور نیز استفاده نمایید.

نکته: در صورتی که در شهرهای مرزی کشور سکونت می کنید بهتر است سرویس رومینگ خود را غیر فعال نمایید تا به صورت ناخواسته سیمکارت شما از اپراتورهای خارج از کشور جهت برقراری ارتباط استفاده ننمایند.

اپراتورفعال سازیغیر فعال
ایرانسل1#*1111*2#*1111*
همراه اول291#*10*292#*10*

منبع:my rond

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *